خاطرات سفر محمد
کلمات کلیدی مطالب

مالزی

با سلام و خیر مقدم خدمت دوستان عزیز عرض کنم بعد از برسیهایی که در مورد مسافرت تابستانه با دونفر از دوستان داشتم تصمیم گرفتیم سفری به مالزی وسنگاپور داشته باشیم البته بدون تور . لذا برای اجرای این برنامه چند کار رو باید انجام میدادم.

-تهیه برنامه سفر (3شب کوالامپور -2 شب پنانگ و 3 شب سنگاپور)

- خرید بلیط رفت وبرگشت تهران به کوالامپور

-تهیه ویزای سنگاپور

-رزرو هتل باقیمت مناسب

-بررسی مسیر های سفر  در مالزی به شهر پنانگ وسنگاپور (هوایی و زمینی )

- براورد هزینه و مقایسه ان با تور

با توجه به جذابیهای طبیعی و اماکن دیدنی این دو کشور بنظر میرسید مدت تعیین شده تکافو نباشد ولی بدلیل شاغل بودنمون نمی توانستیم وقت بیشتری  بذاریم لذا پس از مراجعه به اژانسهای مختلف برای خرید بلیط به این نتیجه رسیدیم که بلیط 10 روزه با پرواز ماهان به قیمت 2میلیون تومان خریداری کنیم (البته بلیط چاتری یک هفته ای یک میلیون و هفت صد هزار تومان بود) . در تاریخ 29 مرداد ساعت 11 شب از فرودگاه مهر اباد سوار هواپیما شدیم هواپیمای ماهان کلا تمیز و در طول سفر پذیرایی نسبتا خوبی داشت بعد از هشت ساعت پرواز رسیدیم کوالامپور .در فرودگاه کوالامپور از صرافی 50 دلار چنج  و رینگت گرفتیم چون  معمولا تفاوت قیمت با صرافی های داخل شهر زیاد هست برای رفتن به مرکز شهر ارزانترین وسیله مترو هست که از فرودگاه تا مرکز شهر klc (مخفف کوالامپور سنترال) نفری 10 رینگت بلیط تهیه کردیم البته دو تا خط مترو دارد یکی سریع السیر که بلیطش نفری 35 رینگت هست باید حواستون باشه که اشتباه بلیط مترو رو نخرید تاکسی هم از فرودگاه حدود 60-70 رینگت میگیره.بهر حال با مترو امدیم klc این ایستگاه برای تمام نقاط مترو و اتوبوس داره و دفاتر هواپیمایی مثل ایر عرشیا و .. در اینجا میتونید دسترسی پیدا کنید.

برای رزرو هتل از ایران اگر خودتان ویزا کارت داشته باشید میتوانید مستقیما از سایت booking.com رزرو کنید و با گرفتن پرینت واچر  هزینه هتل را در بدو ورود تان پرداخت نمایید ولی اگر ویزا کارت ندارید میتوانید از طریق سایت ایرانی بوکینگ یار در قبال پرداخت مبلغ کمی اتاق را رزرو نمایید بدینصورت  پس از انتخاب اتاق در هتل مورد نظر از سایت  booking.com ادرس سایت را کپی کرده و  وارد  سایت بوکینگ  یار شده و در محل تعیین شده پیس کنید مبلغی رو سایت بوکینگ یار برای شما اعلام میکند وبعد از پرداخت ان با کارت عضو شتاب فایل رزرو به ایمیلتان ارسال میشود که میتوانید پرینت بگیرید من برای 3 شب 20000 تومان پرداخت نمودم

هتل قبل از حرکت در ایران هتل  سیتروس که 4ستاره بوده            وتخفیف خورده بود برای سه شب بقیمت شبی 180 رینگت با صبحانه را از طریق سایت booking.com رزرو کردم لذا با تاکسی به هتل اشاره شده رفتیم پس از استقرار در هتل نسبت به شناسایی امکانات هتل و اطراف ان از جمله ایستگاه مترو که در نزدیکی هتل واقع شده بود و همچنین رستورانها وعیره اقدام کردیم و پس از استراحت کوتاه در هتل باتفاق دو تن از دوستان طبق برنامه ریزی چیده شده از قبل بامترو به پتروناس (klcc ) برج دو قلو رفتیم .

پارک کنار بج دو قلو

خیابان بوکیت پنتانگ  bukit pintang

این خیابان در نزدیکی برج دو قلو حدود 200متری ان قرار دارد در مسیر رفتن از برج به این خیابان بارها و فروشگاهها قرار دارد خیابان بوکیت پنتانگ توریستهای زیادی را مشاهده میکنید ومجموعه تجاری و مراکز خرید زیادی از جمله بازار موبایل واقع شده وشبها گروههای موسیقی زنده در چند جای حاشیه خیابان در حال اجرای برنامه هستند همچنین یک رستوران ایرانی در روبروی فروشگاه zara که غذاههای ایرانی و عربی سرو  میکند قیمت غذا کمی گران هست ما دو تا چلو ماهیچه و یک چلو خورشت با دوغ ویک قوری چای 182 رینگت پرداخت کردیم . قیمت لوازم الکترونیک در کل زیاده و با ایران چندان تفاوتی ندارد

غارهای بوتو  batu caves: این غار در فاصله 13 کیلومتری شهر کوالامپور قرار دارد از مرکز شهر میتوان با مترو و همچنین اتوبوس خط 11 به این مکان رفت اتوبوسها هرنیم ساعت یکبار از lebuh pudu حرکت میکنند این غار که بوتو کیو می نامند از سه غار و چند غار کوچکتر تشکیل شده است برای رسیدن به غار بوتو شما باید حدود 287 پله را بالا بروید تا به مقدس هندوها برسید در مسیر پله وغار میمونهای زیادی را می بینید که اگر موز همراه داشته باشید به شما نزدیک میشوند در محوطه ورودی  تعداد زیادی کبوتر هستند که توریست ها با خرید گندم از مغازه  های اطراف برای کبوتر  دون می پاشند وکبوتران  از سر و کولشان بالا میروند و صحنه بسیار زیبایی را خلق میکنند

بلندیهای گنتیگ genting highlands

این مکان در فاصله   شهر کوالامپور قرار دارد این مجموعه تفریحی سیاحتی فاصله 50 کیلومتری شهر و  در بلندیهای منطقه و در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا قرار دارد اختلاف دما نسبت به شهر کوالامپور کاملا محسوس هست بسیار خنک میباشد ما برای رفتن باین مکان از ایستگاه klc  بلیط اتوبوس تهیه کردیم و از همین ایستگاه سوار شدیم لازم به ذکر است قیمت کرایه تاکسی فقط رفت حدود 70 رینگت بود ولی اتوبوس رفت و برگشت 60 رینگت  برای سه نفر پرداخت کردیم البته اتوبوس ها تا ساعت 11 صبح  اخرین حرکت را دارند و بعد ان اگر خواستید برید مجبورید با تاکسی بروید بعد از پیاده شدن از اتوبوس با تله کابین به بالای کوه که مسیر جنگلی بوده عبور کرده ودر انتها به مجموعه تفریحی گنتیگ میرسیم جای بسیار زیبایی است دارای هتلهای 5 ستاره و فروشگاههای زیاد که غالبا چینی  بوده و شهر بازی ودریاچه  زیبا وهمچنین دارای کازینوی بسیار بزرگ  وشلوغی بوده و بیشتر کسانیکه در حال  بازی قمارند چینیها تشکیل میدادند بعد از گشت و گذار و صرف نهار با تله کابین به پایین کوه امدیم چون بلیط برگشت ما با اتوبوس ساعت 5 عصر بود دیگر منتظر اتوبوس نماندیم و با تاکسی به شهر کوالامپور برگشتیم

دهکده فرانسویها  berjaya hills

این دهکده در فاصله 35 کیلومتری شهر کوالا مپور واقع شده و در ارتفاع 800 متری از سطح دریا میباشد طبق معمول که عادت نداشتیم از تور استفاده کنیم تصمیم گرفتیم خودمون با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به این محل ودهکده ژاپنیها در نزدیکی این محل قرار دارد بریم لذا از ایستگاه klc سوار اتوبوس شدیم و بعد از حدود 50 دقیقه در کنار اتوبان و ابتدای مسیر جنگلی پیاده شدیم کمی در خیابان  و طبیعت که پر از درختان استوایی بوده قدم زدیم تا به سه راهی و ایستگاه نگهبانی رسیدیم بعد با تاکسی به دهکده فرانسویها در فاصله کمی از نگهبانی رسیدم سبک معماری این محل کاملا فرانسوی بوده بعد از عبور پل وارد مجموعه شدیم در داخل ان چند تا مغازه و   وغذا خوری و مش .. همچنین محلی برای نمایش شبیه سیرک قرار دارد که ما از این نمایش که زیبا بود استفاده کردیم توصییه من در مورد رفتن به محل اینه حتما از تور سیتی شهری استفاده کنید که هزینه اونها بمراتب کمتر از تور لیدرهای فارسی زبان هست بعد از بازدید از مجموعه به دهکده ژاپنیها رفتیم

دهکده ژاپنی ها

از محل دهکده فرانسویها  با شاتل به شهرک ژاپنیها رفتیم که به فاصله خیلی کمی واقع شده است شهرک زیبایی است با سبک معماری ژاپنی و کلبه های ماساژ وحوضچه های کوچک و ماهیهای رنگی در داخل اب و با درختان زیبا و طبیعتی منحصر به فرد بعد از دیدن این مکان زیبا به شهر و هتل برگشتیم وغروب  هم به بازار  چینها  رفتیم.

زهرا  و  محمد سهرابی sohrabi669@gmail.com
«سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند، زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی می‌کنند را کشف می‌کنید.» از «گوستا و فلوبر» سهرابی هستم مدیر وبلاگ ورود شما را خوش آمد میگویم