خاطرات سفر محمد
کلمات کلیدی مطالب

سنگاپور

بعد از سه روز گشتن در کوالامپور تصمیم گرفتیم بریم سنگاپور وسه روز را در انجا بگذرانیم ویزای سنگاپور  را از قبل در ایران از طریق یک اژانس مسافرتی هماهنگ کرده بودیم  در حالت عادی هزینه ویزا حدود 55 دلار و 10 تا 15 روز کاری زمان نیاز داشت چون ما فرصت نداشتیم مبلغ 75 دلار پرداخت کردیم و قرار شد ویزا را در کوالامپور به ما تحویل بدهند که روز دوم ما  در کوالامپور از یک اژانس ایرانی تحویل گرفتیم.  برای رفتن به سنگاپور دو راه وجود دارد یکی زمینی که حدود 5 ساعت با اتوبوس طول میکشد و قیمت بلیط برای هرنفر 45 رینگت بود و دیگر هوایی که ارزانترین ان پرواز  ایر عرشیا  بود نفر 230 رینگت و  مجاز به حمل 7 کیلو بار هستید  لذا با مشورت دوستان مسیر هوایی را انتخاب کردیم ضمنا قیمت بلیط در ساعات مختلف متفاوت هست ما ارزانترین را انتخاب کرده بودیم لذا بنده سریع خودم رو به ترمینال klc  رساندم و از دفتر نمایندگی ایر عرشیا بلیط را خریداری کردم نکته دیگر در مورد شرایط این شرکت بزرگ وکوچک بودن چمدان هست اگر چمدان بزرگ دارید در هنگام خرید بلیط باید اعلام کنید و گرنه احتمال پرداخت هزینه چندین برابر در فرودگاه موقع تحویل بار وجود دارد همچنین در هواپیما پذیرایی نخواهید شد. کار   بعدی رزرو هتل بود لذا قبل از پرواز  و از  و بسایت  booking.com  هتلهای سنگاپور سرچ کردیم قیمت هتل در سنگاپور به نسبت کوالا مپور بسیار گرانتر بود  از انجاییکه زمان رسیدن ما ساعت 11 شب بود تصمیم گرفتیم شب اول در هتل ارزان مستقر شویم لذا یک اتاق 3 تخته  رو برای یک شب بدون صبحانه 90 دلار سنگاپور در منطقه گیلانک رزرو کردیم منطقه مذکور برای خانواده مناسب نیست ولی برای سفر مجردی قابل تحمل است . و اما ماجرای فرودگاه سنگاپور هواپیما بعد از حدود 50 دقیقه پرواز در فرودکاه  سنگاپور به زمین نشست در زمان تحویل پاسپورت ما رو نگهداشتند و بقیه مسافرها که غیر ایرانی بودند و از کشورهای مختلف بودند مهر ورود به پاسپورت انها خورد بعد از حدود نیم ساعت یکی از مامورین کنترل که لباس شخصی داشت  و کمی هم زبان فارسی بلد بود ما را فرا خواند وشروع کرد به سو ال کردن و علت سفر مان به این کشور و خیلی موارد دیگر  خلاصه اجازه ورود به ما دادند ومهر ورود را بروی پاسمان زدند از انجاییکه میدانستیم ساعت کار مترو تا 12 شب هست سریع سراغ بار رفتم و بعد به طرف ایستگاه مترو رفتیم مترو کاملا خالی وما به اخرین حرکت مترو نرسیدیم و مجبور شدیم مسافتی را طی کنیم وبه  ایستگاه اتوبوس  بریم نکته ای که توجه ما رو جلب کرد تابلوی داخل ایستگاه بود جریمه  کشیدن سیگار در اماکن عمومی 500 دلار و خوردن و اشامیدن داخل اتوبوس  و سایل عمومی 1000 دلار  و همراه داشتن مواد اتشزا و محترقه 5000 دلار  نوشته بود خلاصه پس از دقایقی اتوبوس رسید سوال کردیم گیلانک میخوام بریم گفت باید دو تا مسیر عوض کنید خلاصه خودمان به هتل رسانیدم هتل بسیار کثیف و نا مناسبی رو انتخاب کرده بودیم ساعت 2 نیمه شب با کنسروهایی که از ایران اورده بودیم شام را صرف کردیم

فرودگاه سنگاپور

صبح روز بعد از طریق اینترنت  هتل 4 ستاره اینترنشنال در مرکز شهر  را 3 تخته با صبحانه شبی 180 دلار سنگاپور رزرو کردیم و با مترو به خیابان  اورچارد رفتیم و از انجا با تاکسی به هتل اینترنشنال رفتیم هتل زیبا و در منطقه ساکت و در اطراف ان خانه های ویلایی واقع شده است اتاقی که ما گرفتیم دارای تراس بزرگ و ویوی عالی بود نکته قابل توجه اینه حتما مالیات در هنگام گرفتن هتل سوال کنید و بپرسید قیمت اتاق با مالیات چند در میاد .کرایه تاکسی برای یک مسیر یک کیلومتری حدود 10 دلار چیزی در حدود 25000 تومان و در جلوی هتلهای 5 ستاره تاکسیهایی خاصی داره که ماشین امریکایی  و کرایه اش دو برابر تاکسیهای معمولی است کلا  کشور گرانیست  مثلا اب معدنی 1.5 لیتری 5000 تومان . سیگار کنت 34000 تومان .کیوی ارگانیک کیلویی 27000 تومان و... در مورد اب شرب لوله کشی شهری بسیار با کیفیت و با سختی زیر 200 و اصلا نیازی به خرید اب معدنی نیست

خیابان اورچارد

عصر روز اول رفییم خیابان اورچارد  این خیابان بسیار مدرن و شیک و دارای فروشگاههای متعدد هست بعد از گشتن و دیدن مراکز خرید  سراغ باجه تور سیتی که پس از پرس و جو  ادرس هتل 5 ستاره  واقع در همین خیابان را دادند که بلیط تور شهری  را عرضه میکرد  برای تور روز بعد بلیط بدون پرداخت وجه گرقتیم و روال اینکه در زمان شروع تور مبلغ  را از شما میگیرند .برای شام به یکی از رستورانهای همین خیابان رفتیم این رستوران به چهار بخش تقسیم شده که هر بخش غذا های خاص که به صورت  بخشهای حلال  و ایتالیایی و چینی  و محلی سرویس میداد که بصورت اپن و شما غذایتان انتخاب میکنید قیمت شام حلال خیلی مناسب بود ساعت 11شب به هتل برگشتیم صبح  بعد از صرف صبحانه در هتل که سرویس ازاد بود منتظر اتوبوس ماندیم از شانس ما هوا بارانی بود ساعت 8.30 اتوبوس تور شهری که روز قبل رزرو کرده بودیم  جلوی هتل سوارمان کرد و بعد از سوار کردن چند مسافر دیگر از هتلهای مختلف لیدر تور که انگلیسی صبحت میکرد هزینه تور را دریافت کرد مدت تور 4 ساعت بود.در این تور  خیلی از اماکن دیدنی با فرصت کافی دیدیم و عکسهای زیر مربوط به این روز خوب و بیاد ماندنی بود.

پارک مرلیون

پارک مرلیون به عنوان نماد توریسم سنگاپور

برجهای مارینا و پارک هوایی سنگاپور

باغ ملی ارکیده

باغ گیاهشناسی

معبد نعمت های بهشتی یکی از قدیمی ترین معابد چینیها در سنگاپور

باغ  ملی ارکیده

باغ ملی ارکیده

در این تور 4 ساعته   ما از کارگاه جواهرسازی بازدید داشتیم که قیمتها بسیار گران بود و  در ادامه از کارگاه تابلوهای برجسته بازدید داشتیم که قیمت تابلوها نجومی بود ظاهرا تور لیدرها مکلف به اوردن توریستها به این مکانها هستند

بعد از اتمام تور به هتل برگشتیم و بعد از استراحت رفتیم فروشگاه مصطفی سنتر  تا سوغات خاص سنگاپور را بخریم فروشگاه در چندین طبقه و در محله هندیها قرار دارد  محله قدیمی و بسیار شلوغ که اغلب انان هندی بودند جنسها بسیار گران و ما فقط چند بسته شکلات با نماد سنگاپور (شیر سنگی )  خریداری کردیم ارزش رفتن نداشت با کلی درد سر و پیاده روی به ایستگاه تاکسی رسیدیم و بعد از حدود نیم ساعت معطلی و نوبت سوار تاکسی شدیم.

روز سوم سفر مان در سنگاپور بعد از صرف صبحانه در هتل برنامه سنتوزا را برنامه ریزی کردیم هوا بارانی بود قبلا تور را چک کردیم برای هر نفر 55 دلار بود لذا خودمون با تاکسی 20 دلار  تا سنتوزا رفتیم حدود 20 کیلومتر با هتل فاصله داشت کمی زود رسیدیم هنوز کاملا مجموعه شروع به کار نکرده بود بعد از کمی گشتن در محوطه که بسیار زیبا بود با شاتل داخل مجموعه را گشتیم

این شیر سنگی را در اشل کوچکتر در پارک مرلیون دیده بودیم

زهرا  و  محمد سهرابی sohrabi669@gmail.com
«سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند، زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی می‌کنند را کشف می‌کنید.» از «گوستا و فلوبر» سهرابی هستم مدیر وبلاگ ورود شما را خوش آمد میگویم